Visma.net - Hjelp til tofaktorautentisering (2FA)

Aktivere totrinnskontroll i Visma.net

  1. Logg på Mine tjenester.
  2. Trykk på firmanavnet oppe i høyre hjørne.
  3. Velg Min brukerprofil.
  4. Trykk på blyanten i høyre hjørne.
  5. Velg Aktiver totrinnskontroll.
  6. Følg trinnene på skjermen for å konfigurere totrinnskontroll.

Hvis du er bruker i flere firma vil totrinnskontrollen også gjelde for disse firmaene.

Det er viktig å lagre engangskoden du mottar når du logger inn til Mine tjenester på en sikker plass, i tilfelle du skulle miste eller skaffe deg en ny mobil.

 

https://help.visma.net/no_no/my-services/content/online-help/b-add-twostep-verification.htm

 

Legge til totrinnskontroll på ny mobil

Jeg har ny mobil, men har fortsatt tilgang til den gamle

Når du har en ny mobil kan du legge til Authenticator-appen før du slutter å bruke den gamle. Om du har en ny mobil men ikke lenger har tilgang til den gamle, kan du følge instruksjonen under "jeg har mistet min mobil" nedenfor.

  1. Logg på Mine tjenester.
  2. Trykk på firmanavnet oppe i høyre hjørne.
  3. Velg Min brukerprofil hvis du er en vanlig bruker og velg Firmainnstillinger hvis du er en administrator.
  4. Trykk på blyanten i høyre hjørne.
  5. Velg Legg til enda en enhet som du vil finne under Autentifiseringsapp.
  6. Trykk på linken og legg inn den sekssifrete koden fra Authenticator-appen på din gamle mobil.
  7. Installer Authenticator-appen på din nye mobil, om du ikke har gjort dette fra før.
  8. Følg instruksen og scan QR-koden med Authenticator-appen på din nye mobil
  9. Velg Done.

 

Jeg har mistet min mobil

Hvis du har mistet mobilen du tidligere brukte for å generere totrinnskontroll-koden, kan du bruke engangskoden (beredskapskoden) du fikk når du aktiverte totrinnskontroll i Visma.net.

Hvis du ikke har en engangskode, kan du kontakte Visma sin skysupport på telefon 21 89 64 04. De vil sende en engangskode til e-postadressen du har registrert din konto på.

(Dersom du er ansatt i Sparebank 1 Regnskapshuset SMN kan du få ny engangskode ved å kontakte support@smnregnskap.no)

  1. Logg på Visma.net med brukernavn og passord. Når du blir spurt om sikkerhetskode fra autentiseringsappen, velg "Prøv på en annen måte": 

    Husk at når du har brukt engangskoden, må du alltid generer en ny og ta vare på den et trygt sted.
  2. Trykk på firmanavnet oppe i høyre hjørne.
  3. Velg Min brukerprofil.
  4. Trykk på blyanten i høyre hjørne.
  5. Velg Deaktiver totrinnskontroll.
  6. Velg Mistet mobilen på venstresiden av vinduet, legg inn den nye beredskapskoden og trykk på Fortsett.

Husk å aktivere totrinnskontroll på nytt igjen som beskrevet øverst i denne artikkelen

Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

Kommentarer

0 kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.