Aktivere totrinnskontroll i Visma.net
- Logg på Mine tjenester.
- Trykk på firmanavnet oppe i høyre hjørne.
- Velg Min brukerprofil.
- Trykk på blyanten i høyre hjørne.
- Velg Aktiver totrinnskontroll.
- Følg trinnene på skjermen for å konfigurere totrinnskontroll.
Hvis du er bruker i flere firma vil totrinnskontrollen også gjelde for disse firmaene.
Det er viktig å lagre engangskoden du mottar når du logger inn til Mine tjenester på en sikker plass, i tilfelle du skulle miste eller skaffe deg en ny mobil.
https://help.visma.net/no_no/my-services/content/online-help/b-add-twostep-verification.htm
Legge til totrinnskontroll på ny mobil
Jeg har ny mobil, men har fortsatt tilgang til den gamle
Når du har en ny mobil kan du legge til Authenticator-appen før du slutter å bruke den gamle. Om du har en ny mobil men ikke lenger har tilgang til den gamle, kan du følge instruksjonen under "jeg har mistet min mobil" nedenfor.
- Logg på Mine tjenester.
- Trykk på firmanavnet oppe i høyre hjørne.
- Velg Min brukerprofil hvis du er en vanlig bruker og velg Firmainnstillinger hvis du er en administrator.
- Trykk på blyanten i høyre hjørne.
- Velg Legg til enda en enhet som du vil finne under Autentifiseringsapp.
- Trykk på linken og legg inn den sekssifrete koden fra Authenticator-appen på din gamle mobil.
- Installer Authenticator-appen på din nye mobil, om du ikke har gjort dette fra før.
- Følg instruksen og scan QR-koden med Authenticator-appen på din nye mobil
- Velg Done.
Jeg har mistet min mobil
Hvis du har mistet mobilen du tidligere brukte for å generere totrinnskontroll-koden, kan du bruke engangskoden (beredskapskoden) du fikk når du aktiverte totrinnskontroll i Visma.net.
Hvis du ikke har en engangskode, kan du kontakte Visma sin skysupport på telefon 21 89 64 04. De vil sende en engangskode til e-postadressen du har registrert din konto på.
(Dersom du er ansatt i Sparebank 1 Regnskapshuset SMN kan du få ny engangskode ved å kontakte support@smnregnskap.no)
- Logg på Visma.net med brukernavn og passord. Når du blir spurt om sikkerhetskode fra autentiseringsappen, velg "Prøv på en annen måte":
Husk at når du har brukt engangskoden, må du alltid generer en ny og ta vare på den et trygt sted. - Trykk på firmanavnet oppe i høyre hjørne.
- Velg Min brukerprofil.
- Trykk på blyanten i høyre hjørne.
- Velg Deaktiver totrinnskontroll.
- Velg Mistet mobilen på venstresiden av vinduet, legg inn den nye beredskapskoden og trykk på Fortsett.
Husk å aktivere totrinnskontroll på nytt igjen som beskrevet øverst i denne artikkelen.
Kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.