Duett - Oppretting av ansatte

I Duett Økonomi, gå til Meny > Lønn > Ny Ansatt.

Herfra kan du velge eksisterende ansatt, eller trykk Opprett Ansatt.

Det er mulig å importere ansattinfo fra H&L – Trykk på knappen Importer fra H&L.

Generelle opplysninger

Fyll ut informasjonen i fanen Generelle opplysninger, husk å legge inn bankkonto og epostadressen lønnsslippen skal sendes til.

 

Arbeidsforhold

Trykk Nytt Arbeidsforhold.

Arbeidsforhold innrapporteres på A-meldingen, så vær nøye med å fylle ut feltene riktig.

Ved videreføring av arbeidsforhold fra annet system, må startdato være den samme som er innrapportert fra tidligere. Arbeidsforholdet må innrapporteres på samme Arbeidssted som tidligere.

Tips: Ta ut en avstemmingsrapport for A-meldingen i Altinn, og legg inn det samme som er innrapportert på den ansatte tidligere.

Har man registrert direkte i portalen tidligere (Altinn), er det anbefalt å legge inn sluttdato på arbeidsforholdet der, og legge inn ny startdato i Duett.

 

Skattekort

Skattekort kan lastes ned fra Altinn på en enkelt ansatt, men vi anbefaler at man oppdaterer skattekort på alle ansatte før hver lønnskjøring via menyvalget Lønn – Hent skattekort.

En må manuelt legge inn om det Hovedarbeidsgiver eller biarbeidsgiver. I tillegg må Frikortbeløp legges inn.

 

Fast lønn og trekk

Legg inn en linje pr lønnsart som skal gjentas på den ansatte ved ordinære lønnskjøringer. Eventuelt trekk som f.eks. 685 - Kantinetrekk legges inn med minus (-) som fortegn. Hvilke felter som må fylles ut avhenger av hvilken lønnsart man har valgt. 

For å legge inn opplysninger om for eksempel. firmabil, fordringer eller fagforeningstrekk, trykk et av valgene nedenfor.

Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

Kommentarer

0 kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.